Prinsessornas pyssel.

tisdag 24 maj 2011

Emelies pyssel!

Solskydd till vagnen, sytt av tyget Vallmo design Tio gruppen. Tygbiten kommer från en gardinlängd som jag fyndat för 50 kronor på Röda Korset.



Lapptäcke till lilla Signe sytt av två örngott fyndade på second hand samt fodrat med en bit av en fleecefilt jag hade hemma.

Nyinköpt body som jag broderat namn på med kedjestygn.

Väska som jag virkat av bruna och rosa mattrasor.


Jag (Emelie) älskar att pyssla av återvunnet eller second hand fyndat material. Härliga mönster och mjuka kvalitéer gör att jag mer än gärna botaniserar i hyllor och skrymslen som Gud glömt hemma hos bekanta, grannar, mamma etc. men även på loppis.

För det mesta syr jag men när jag under en period före jul blev tvungen att ligga ned (var gravid med vår dotter Signe och fick diagnosen "Hotande förtidsbörd", dvs. hon var på väg ut i vecka 24.) hittade jag även stickning och virkning som jag nu tycker är jättekul.

Jag gillar även att göra egen salva med bivax och olja. Har inte köpt lypsyl på ca. 2 år i och med att salvan fungerar utmärkt som läppcerat.

I mina gömmor finns supermånga olika färdigställda pyssel (både de som blev bra men även de som var bättre i tanken än som Faktisk sak) men här ovan finns ett urval, för fler bilder på mina projekt, kika gärna in på min blogg, Emelie i Resele.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina saker! Gillar verkligen både lapptäcket och väskan!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!! Jag tycker själv väldigt mycket om både täcket och väskan också. Täcket har dessutom blivit en jättefavorit hos dottern så det används flitigt. Roligt är ju om de saker man pysslar ihop verkligen fyller en funktion och ett behov. =) /Emelie

    SvaraRadera